Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

reknimi.cz

Právě čtete všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) ústavu Centrum paliativní péče, z. ú., IČO: 034 63 583, se sídlem Dykova 1165/15, Vinohrady, 101 00 Praha 10, zapsaného v rejstříku ústavů vedeném u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou U 99 („my“). Prostřednictvím webových stránek reknimi.cz provozujeme internetový obchod („E-shop“), na kterém si můžete zakoupit naše produkty.

Co se v Podmínkách dočtete? Tyto Podmínky upravují naše vzájemná práva a povinnosti, pokud si na E-shopu zakoupíte náš produkt a uzavřete tak s námi kupní smlouvu („Smlouva“).

Osobní údaje. Vaše osobní údaje jsou u nás v bezpečí a více o tom, jak je zpracováváme, se můžete dozvědět tady.

Máte dotaz? Kontaktujte nás pomocí těchto údajů:

  • Název: Centrum paliativní péče, z. ú.
  • Adresa: Dykova 1165/15, 101 00, Praha 10 Vinohrady
  • E-mail: reknimi@paliativnicentrum.cz
  1. Na úvod
    • Kromě těchto Podmínek se také v našem vztahu řídíme českými zákony, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
    • Ustanovení Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Ustanovení odchylná od Podmínek je možné sjednat ve vlastní Smlouvě. Vše, co si odchylně sjednáme ve Smlouvě má před Podmínkami přednost.
    • Znění Podmínek můžeme měnit či doplňovat, jejich aktuální znění najdete vždy na E-shopu. Pokud jsme spolu uzavřeli Smlouvu po dobu účinnosti předchozích podmínek, tyto změny se vás týkají jen v případě nového nákupu. Jednoduše řečeno, změna Podmínek nebude mít vliv na už uskutečněné nákupy.
  2. Zákaznický účet
    • Na E-shopu si můžete zřídit zákaznický účet, který poskytuje různé výhody, jako je např. přehled objednávek zboží. Ze svého zákaznického účtu můžete objednávat zboží, nakupovat ale můžete i bez registrace účtu.
    • Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží jste povinni uvádět správné a pravdivé údaje. V případě jakékoli jejich změny, jste také povinni je v zákaznickém účtu aktualizovat. Údaje poskytnuté v zákaznickém účtu a při objednávání zboží považujeme za správné.
    • Zákaznický účet je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto informací potřebných pro přístup do zákaznického účtu jste povinni zachovávat mlčenlivost a měli byste je chránit proti zneužití. Neneseme odpovědnost za jakékoli zneužití zákaznického účtu třetími stranami.
    • Zákaznický účet je pouze váš a nejste oprávněni umožnit jeho použití třetím osobám.
    • V případě, že zjistíte, že by mohlo dojít k odcizení informací potřebných pro přístup do vašeho zákaznického účtu nebo k jeho zneužití, bezodkladně nás o tom informujte, my pak po dohodě s vámi můžeme zákaznický účet zablokovat.
    • Vezměte prosím na vědomí, že váš zákaznický účet můžeme zrušit, zejména pokud jej delší dobu nepoužíváte (min. 12 měsíců), nebo pokud porušíte své povinnosti ze Smlouvy nebo Podmínek. Často se to ale nestává a před smazáním účtu vám dáme předem vědět.
    • Berte prosím na vědomí, že zákaznický účet ani E-shop nemusí být k dispozici nepřetržitě, zejména s ohledem na nezbytnou údržbu našeho hardwaru a softwaru nebo nezbytnou údržbu takového vybavení třetích stran. Obvykle se ale snažíme takovou údržbu provádět mimo standardní denní dobu.
  3. Jak probíhá objednávka zboží?
    • Objednávku zboží můžete provést vyplněním objednávkového formuláře na E-shopu. Při vyplňování objednávky si vyberete zboží, počet kusů zboží, způsob platby kupní ceny a způsob doručení zboží k vám.
    • Před závazným odesláním objednávky můžete libovolně kontrolovat a případně měnit jakékoliv údaje. Objednávku odešlete kliknutím na tlačítko „Objednávka zavazující k platbě“. Údaje uvedené v objednávce považujeme za správné. Je nezbytné, abyste před odesláním objednávky vyplnili všechny svoje údaje a potvrdili, že jste se seznámili s těmito Podmínkami a souhlasíte s nimi.
    • Objednávku vám potvrdíme elektronicky e-mailem. Spolu s tímto potvrzením vám zašleme i tyto Podmínky v pdf. Smlouva je mezi námi uzavřena okamžikem odeslání tohoto potvrzení na váš e-mail uvedený v objednávce.
    • Při uzavírání Smlouvy souhlasíte s použitím komunikačních prostředků na dálku. Náklady vzniklé při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (zejména internetové připojení či náklady na telefonní hovory) si hradíte sami, přičemž se tyto náklady nijak neliší od standardní sazby.
    • Pro případ, že by došlo k zjevně technické chybě na naší straně při uvedení ceny zboží na E-shopu nebo v průběhu objednávky, nejsme povinni vám takové za tuto zcela zjevně chybnou cenu zboží dodat. O chybě vás bez zbytečného odkladu samozřejmě informujeme a zašleme vám na e-mail změněnou nabídku. Ta se považuje za nový návrh Smlouvy, Smlouva je pak v takovém případě uzavřena až vaším potvrzením, že s novou cenou souhlasíte.
  4. Jak nám za zboží můžete zaplatit?
    • Všechny ceny zboží a přepravy jsou včetně DPH a veškerých souvisejících poplatků („Cena“). Cena jsou platná v den objednávky zboží. Jsme plátci DPH.
    • Za zboží lze zaplatit platební kartou nebo bankovním převodem.
    • V případě bezhotovostní platby považujeme Cenu za uhrazenou okamžikem připsání částky na náš bankovní účet, cena je splatná do 3 dnů ode dne uzavření Smlouvy. Jsme oprávněni odeslat zboží až po uhrazení Ceny včetně nákladů na dodání.
    • Po uhrazení ceny zboží vám vystavíme daňový doklad – fakturu, kterou vám zašleme v elektronické podobě e-mailem.
  5. Jak a kdy vám zboží doručíme?
    • Pokud se nedohodneme jinak, dodáme vám zboží vždy do 30 dnů od uzavření Smlouvy, v opačném případě můžete odstoupit od Smlouvy a my vám vrátíme uhrazenou Cenu včetně zaplacených nákladů na dopravu, pokud jste je platili.
    • Nabízené způsoby doručení zboží jsou uvedené zde.
    • Poštovné a balné je účtováno dle aktuálního sazebníku, který se vám vždy objeví v rámci objednávkového procesu.
    • Vyhrazujeme si právo od Smlouvy odstoupit, a to z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Neprodleně vás v takovém případě informujeme e-mailem a do 14 dnů vám vrátíme všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které jsme od vás na základě Smlouvy přijali, a to stejným způsobem, případně způsobem, na kterém se dohodneme.
  6. Jak funguje přeprava a dodání zboží?
    • Zboží vám dodáme na místo určené v objednávce. Vy jste pak povinni toto zboží při dodání převzít. V případě, že zboží nepřevezmete, budeme to považovat za odstoupení od Smlouvy a v takovém případě máme právo požadovat náhradu nákladů spojených se snahou o dodání nepřevzatého zboží.
    • V případě, že je zboží z důvodů na vaší straně nutno doručovat opakovaně či jiným způsobem než uvedeným v objednávce, jste povinni uhradit náklady spojené s opakovaným doručením zboží nebo s jiným způsobem doručení.
    • V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), jsme oprávněni prodloužit termín dodání zboží o dobu trvání vyšší moci. Neodpovídáme za případnou vzniklou škodu z důvodu pozdního dodání zboží.
    • V případě vytížení kapacit dopravců, či nevhodného zvolení typu dopravy neodpovídajícímu vlastnostem zásilky jsme oprávněni dle svého nejlepšího uvážení změnit způsob dopravy, popř. využít naši vlastní dopravu. O této změně vás informujeme e-mailem.
    • Při převzetí zboží doporučujeme pečlivě zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoli závad toto ihned oznámit přepravci. V případě, že bude obal zboží porušen, nemusíte zásilku od přepravce převzít.
    • Vlastnické právo ke zboží nabýváte zaplacením celé Ceny (včetně nákladu na dodání), nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za náhodnou zkázu, poškození či ztrátu zboží na vás přechází okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy jste byli povinni zboží převzít, ale v rozporu se Smlouvou jste tak neučinili.
  7. Jak je to s odstoupením od Smlouvy a vrácením zboží?
    • Jako spotřebitel, tedy člověk, který uzavírá Smlouvu mimo rámec své podnikatelské nebo obdobné činnosti, máte právo odstoupit od Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, e-mailu, telefonu nebo jiného prostředku komunikace na dálku do 14 dnů od převzetí zboží. Pokud vám zboží pošleme v několika zásilkách, lhůta se počítá až od převzetí poslední zásilky, naopak, pokud vám dodáváme zboží pravidelně, lhůta pro odstoupení od Smlouvy se počítá od doručení první dodávky.
    • Vezměte prosím na vědomí, že nemáte právo odstoupit od Smlouvy v případě, kdy bylo zboží upraveno podle vašeho přání nebo pro vaši osobu, zejména v případě zboží na míru.
    • Pro odstoupení od Smlouvy můžete využít vzorový formulář, který najdete v příloze těchto Podmínek. Můžete ale odstoupit od Smlouvy jakýmkoliv jednoznačným prohlášením vůči nám.
    • V případě odstoupení od Smlouvy se Smlouva od počátku ruší. To znamená, že vy nám vrátíte zboží a my vám vrátíme zaplacenou Cenu včetně nejnižšího poštovného, které nabízíme. Zboží nám musíte odeslat do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy. Náklady na zaslání zboží zpět k nám hradíte vy.
    • V případě odstoupení od Smlouvy vám vrátíme zaplacenou Cenu stejným způsobem, jakým jsme ji od vás původně přijali, pokud se nedohodneme na jiném způsobu, a to do 14 dnů od okamžiku, kdy jste od Smlouvy odstoupili. Platbu ale můžeme pozdržet až do chvíle, než nám dojde vrácené zboží zpět anebo do doby, než nám prokážete, že jste zboží odeslali (třeba potvrzením o odeslání zboží).
    • Zboží (mimo výše uvedené výjimky) si můžete vyzkoušet, ale pouze tak, abyste se seznámili s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností. Zkrátka tak, jako byste si ho prohlíželi v kamenném obchodě. Naši hru proto nevyndávejte z ochranného obalu. Pokud zboží budete využívat více a nakládáním s ním nějak snížíte jeho hodnotu, můžeme vám vrátit částku poníženou o to, abychom zboží uvedli do původního stavu. Pokud není možné uvést zboží do původního stavu, můžeme vám vrátit částku sníženou o to, o co se snížila hodnota zboží.
    • Zboží včetně všech případných dárků musí být zasláno nebo osobně doručeno na naši adresu uvedenou v úvodu Podmínek. Zboží nám, prosím, neposílejte na dobírku.
    • Pokud jsme vám spolu se zbožím zaslali i nějaké bezplatné plnění – dárek, jste povinni v případě odstoupení od Smlouvy vrátit i toto bezplatné plnění.
  8. Reklamace aneb jak je to s odpovědností za vady?

Pravidla reklamací

  • Odpovídáme vám za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídáme za to, že zboží:
    1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem;
    2. je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž jsme souhlasili;
    3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
  • Dále odpovídáme za to, že vedle ujednaných vlastností:
    1. je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem;
    2. zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
    3. je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat;
    4. zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které jsme vám poskytli před uzavřením Smlouvy.

Za poslední uvedené čtyři body neodpovídáme v případě, že jsme vás před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornili, že se některá vlastnost zboží liší a vy jste s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasili.

  • Svá práva z vadného plnění můžete uplatnit do dvou let od převzetí zboží. Má se za to, že pokud se vada projeví v průběhu jednoho roku od převzetí, zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou nemůžete věc užívat, v případě, že jste vadu vytkli oprávněně.
  • Pokud jste vadu vytkli oprávněně, dvouletá doba na uplatnění práv z vadného plnění neběží po dobu, kdy jste nemohli věc používat.
  • Práva z vadného plnění nemáte v případě, že jste vadu sami způsobili. Vadou zboží není běžné opotřebení z obvyklého používání. Vadou není ani vaše subjektivní nespokojenost se zbožím, například pokud vás bude naše hra nudit (o čemž pochybujeme).
  • U použitého zboží není vadou opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání. Pokud si od nás kupujete použitou věc, můžete u nás uplatnit práva z vadného plnění pouze do jednoho roku od převzetí takového zboží.
  • Před prvním použitím některého zboží jste povinni prostudovat návod k použití, pokud vám ho zašleme elektronicky nebo spolu se zbožím a následně se informacemi z něj řídit. V opačném případě se totiž vystavujete nebezpečí, že svým nesprávným užíváním zboží poškodíte a nebudete moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti za vadu.

Postup reklamace

  • Reklamaci můžete uplatnit např. zasláním e-mailu nebo dopisem/osobně na naši adresu. Zboží nám prosím neposílejte na dobírku, nebudeme na něj brát zřetel.
  • Zboží by mělo být dodáno co nejvíce kompletní, abychom mohli reklamaci náležitě posoudit.
  • Pokud chcete uplatnit reklamaci, prosím uveďte nám:
    1. vaše kontaktní údaje;
    2. popis vady zboží (např. karty jsou roztržené);
    3. vámi požadovaný způsob vyřízení reklamace (např. požaduji novou hru).
  • Pokud má zboží vadu, můžete požadovat její odstranění. Podle své volby můžete požadovat:
    1. dodání nové věci bez vady; nebo
    2. opravu věci,

ledaže je pro nás vámi zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. V takovém případě můžeme odmítnout vadu odstranit, a to zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.

  • V těchto případech můžete požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy:
    1. pokud jsme odmítli vadu odstranit nebo jsme ji neodstranili v přiměřené době po jejím vytknutí tak, abychom vám tím nezpůsobili značné obtíže;
    2. když se vada projeví opakovaně (zpravidla třikrát a více, ale posuzuje se individuálně);
    3. pokud je vada podstatným porušením Smlouvy;
    4. když je z našeho prohlášení nebo okolností zjevné, že vadu neodstraníme v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro vás.
  • Odstoupit od Smlouvy ale nemůžete, pokud není vada zboží významná.
  • Dokud nesplníme své povinnosti z vadného plnění, nemusíte nám platit dosud neuhrazenou Cenu nebo její část.

Vyřízení reklamace

  • Pokud není k opravě určený někdo jiný (např. servis), jsme povinni přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, kde je to možné s ohledem na sortiment prodávaných produktů, případně i v našem sídle.
  • Při uplatnění reklamace vám vydáme elektronické potvrzení, ve kterém uvedeme datum, kdy jste reklamaci uplatnili, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a vaše kontaktní údaje, abychom vám mohli dát vědět o vyřízení reklamace.
  • Do 30 dnů od uplatnění reklamaci vyřídíme (včetně odstranění vady) a informujeme vás o tom. Můžeme se společně dohodnout i na delší lhůtě. Pokud 30denní lhůtu nedodržíme, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
  • Po vyřízení reklamace vám vydáme elektronické potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné potvrzení zamítnutí reklamace.
  • Máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace (pokud byla oprávněná a uznaná), kdy tyto náklady jsou chápány jako nejnižší možné. O proplacení nákladů musíte požádat nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro vytknutí vady, jinak vám nemusí být přiznány.
  1. Mimosoudní řešení sporů
    • K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00, Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: adr.coi.cz. Řešení se zahájí jen na váš návrh, a to v případě, kdyby se nepodařilo vyřešit spor přímo s námi. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás uplatnili své právo poprvé.
    • Při řešení sporů ze Smlouvy je možné využít i online platformu nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  2. Další vzájemná práva a povinnosti
    • Vyřizování vašich stížností zajišťujeme prostřednictvím kontaktní e-mailové adresy. Informaci o vyřízení vaší stížnosti vám zašleme na vaši emailovou adresu.
    • K prodeji zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
    • Veškerou písemnou korespondenci si můžeme doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
    • Nejsme ve vztahu k vám vázáni žádnými kodexy chování.
    • Potvrzení o uzavření Smlouvy vám zašleme e-mailem. Samotnou Smlouvu včetně těchto Podmínek archivujeme v elektronické podobě a není veřejně přístupná. Pokud ji potřebujete, napište nám a my vám ji rádi zašleme.
  3. Závěrečná ustanovení
    • Tyto Podmínky jsou v českém jazyce a v českém jazyce se uzavírá i Smlouva mezi námi. Pokud vztah založený Smlouvou (včetně Podmínek) obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak je sjednáno, že takový vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
    • Je-li některé ustanovení Podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
    • Všechna práva k E-shopu, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozložení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, patří nám. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat E-shop nebo jeho části bez našeho souhlasu.
    • V případě vyšší moci neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit.
    • Neneseme odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do E-shopu nebo v důsledku jeho použití v rozporu s jeho určením. Při využívání E-shopu nesmíte používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmíte ani vykonávat žádnou činnost, která by mohla nám či třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící E-shop a užívat E-shop nebo jeho části či software vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením nebo účelem.
    • Přílohu těchto Podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.

 

Tyto Podmínky jsou účinné od 25. 11. 2024

 

 

 

Odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů

Kupující:

Jméno:   _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _ 

Adresa:  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _ 

Telefon: _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _   E-mail: _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _ 

Požadovaný způsob vrácení peněz: _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  

Případné číslo bankovního účtu / kód banky, na který si přeji vrátit kupní cenu:

 _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _/ _  _  _  _  _  _  _  _  _ _ _

 

Číslo faktury:   _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _ 

Číslo objednávky:  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _ 

 

Vrácené zboží _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _ 

Důvod vrácení:

(pro náš lepší přehled můžete zaškrtnout některou z uvedených možností, nejste ale povinni to udělat)

  • nelíbí se barva           
  • nevyhovující rozměr
  • nevyhovující materiál
  • zboží vypadá jinak, než jsem předpokládal
  • pozdní dodání
  • doručeno jiné zboží
  • jiný důvod _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _ 

 

 

       Datum a podpis zákazníka